AGAL Laweta Warszawa w pytaniach i odpowiedziach.

Czego być możenie wiesz o pomocy drogowej, a zawsze nie było jak zapytać.

1. Jak zachować sie w przypadku awarii na autostradzie ? Kilka ważnych wskazówek.


Każdemu może zdarzyc sie awaria samochodu na drodze ekspresowej czy autostradzie. Nie jest to miejsce zbyt przyjazne dla tego typu zdarzeń. Duże nateżenie ruchu, szybko pędzące samochody , brak jakiejkolwiek pomocy w promieniu kilku , kilkunastu kilometrów...
Nie wpadajmy w panikę, najważniejsze to zachować spokój i trzeźwe myślenie.
Co robimy:


AGAL Laweta Warszawa- profesjonalnie wyposażeni i przeszkoleni pracownicy pomogą bezpiecznie zakończyć tę nieprzyjemną sytuację.



2. Co zrobić w okresie zimowym, gdy auto nie chce odpalić?


Co zrobić w przypadku braku możliwości odpalenia pojazdu podczas występowania niskich temperatur? Przede wszystkim nie należy podejmować kolejnych prób „krecenia”,
ponieważ może to doprowadzić do całkowitego rozładowania akumulatora, a w najgorszym razie do uszkodzenia rozrusznika.
Najczęstszą przyczyną tego zjawiska jest wytrącenie się parafiny z paliwa bądź jego zamarznięcie. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest wstawienie auta do suchego i ciepłego garażu, gdzie paliwo uzyska dodatnią temperaturę, ewentualnie odczekanie do momentu odmarźnięcia paliwa pod wpływem słońca. Jeśli te sposoby nie przyniosą efektu, pozostaje nam wizyta w serwisie. Kolejną przyczyną może być słaba kondycja akumulatora – wieloletnia eksploatacja ma duży wpływ na moc i stałe napięcie. Producenci przewidują trwałość baterii na okres 3 do 5 lat. Po tym okresie wzrasta ryzyko wystąpienia porannej niespodzianki w postaci rozładowanego akumulatora.
W obydwu powyższych przypadkach jesteśmy do Państwa dyspozycji. Podejmujemy próbę odpalenia auta na miejscu u klienta przy użyciu profesjonalnego boostera, a przypadku braku możliwości uruchomienia pojazdu, zostanie on przetransportowany do dowolnego serwisu.



3. Źle zatankowałeś paliwo – co dalej?


Niejednemu z kierowców przytrafiła się przykra niespodzianka podczas jakby się zdawało, rutynowej czynności, jaką jest tankowanie auta. Szeroki wybór paliw i niejednostajne oznaczenie dystrybutorów spowodowały, że klienci stacji paliw często wlewają do swoich diesli benzynę i odwrotnie.
Co zrobić w takiej sytuacji? Jeśli nasz błąd zauważyliśmy podczas tankowania, skutki można usunąć poprzez opróżnienie zbiornika paliwa i ponowne zatankowanie auta już właściwym paliwem. Inaczej zgoła ma się sytuacja, gdy odjechaliśmy spod dystrybutora i ujechaliśmy kilkaset metrów. W tym przypadku źle dobrane paliwo może doprowadzić do uszkodzenia pompy paliwa , wtrysków oraz unieruchomienia auta. W takim przypadku jedynym rozwiązaniem jest przetransportowanie auta do serwisu i naprawa zlecona profesjonalistom. Pracownicy firmy AGAL POMOC DROGOWA przetransportują i doradzą w doborze serwisu uprzednio uwzględniwszy potrzeby klienta, klasę pojazdu oraz odległość od miejsca pracy bądź zamieszkania.



4. Brak mocy podczas rozruchu auta – kable rozruchowe i ich zastosowanie.


Rozładowany akumulator po mroźnej nocy to częsty widok na Warszawskich parkingach. Ujemne temperatury, duża ilość elektroniki w aucie bądź zwykłe zagapienie jak pozostawienie włączonych świateł bądź radioodbiornika może spowodować rozładowanie akumulatora i potrzebę „pożyczenia” prądu.
Jednym z najbardziej popularnych sposobów jest skorzystanie z kabli rozruchowych, przy czym musimy liczyć na dobre chęci sąsiada, który użyczy prądu ze swojego auta. Na czym polega proces „pożyczania” prądu? Mianowicie gdy nasz akumulator jest rozładowany, za pomocą kabli rozruchowych podłączamy się do akumulatora dawcy i korzystamy z jego zapasu energii. Po podłączeniu się do odpowiednich klem akumulatora musimy odczekać chwilę, po czym odpalamy auto i przez dłuższą chwilę ładujemy swój akumulator przy pomocy własnego alternatora i pracującego silnika. Proces łączenia pojazdów dawcy i biorcy polega na połączeniu klem dodatnich czerwonym kablem, zaś kabel czarny podłączamy do ujemnej klemy akumulatora biorcy i metalowego elementu w komorze silnika, który tworzy „masę”. Należy jednak podkreślić, iż stosowanie kabli rozruchowych w nieodpowiedni sposób może spowodować awarię baterii, ich wybuch oraz awarię instalacji elektrycznej pojazdów.
Firma AGAL POMOC DROGOWA oferuje usługę rozruchu auta przy pomocy profesjonalnych boosterów rozruchowych – najbezpieczniejszego rozwiązania ze względu na brak potrzeby korzystania z pomocy „dawcy”. Jest to również jedyne rozwiązanie w miejscach o utrudnionym dostępie, jak wąskie parkingi, uliczki czy zatoczki. Również w przypadku aut z automatyczną skrzynią biegów, gdzie skrzynia ustawiona w pozycji P uniemożliwia dogodne przestawienie auta i dostęp do jego baterii.



5. Gdzie znajduje się koło zapasowe, czemu służy i jakie problemy mogą nas spotkać?


Popularne „złapanie gumy” może nas spotkać zarówno podczas podróży w trasie, jak i załatwiania codziennych spraw na mieście. W takim przypadku producenci aut wyposażają je wkoło zapasowe i narzędzia służące do jego wymiany. Najczęściej kompletne wyposażenie znajduje się w podłodze bagażnika, tuż pod jego przestrzenią ładunkową. W przypadku aut wyposażonych w instalację LPG, miejsce to zostaje zaadaptowane pod zbiornik gazu, a wyposażenie znajduje się bezpośrednio w bagażniku. Zazwyczaj w skład wyposażenia wchodzą: koło zapasowe pełnowymiarowe bądź koło tzw. dojazdowe, podnośnik oraz klucz do kół.
Wbrew pozorom, jest to czynność prosta i nieskomplikowana, lecz może nas spotkać kilka niespodzianek. Podczas wymiany koła, zarówno pod domem jak i na drodze, podstawową kwestią jest zapewnienie bezpieczeństwa sobie i najbliższemu otoczeniu. W pierwszej kolejności należy unieruchomić auto poprzez pozostawienie go na na biegu oraz zaciągnięcie hamulca ręcznego. Dobrym zwyczajem jest podłożenie klina pod sprawne koło po skośnej stronie auta. W przypadku prowadzenia wymiany na drodze, należy ustawić trójkąt ostrzegawczy za autem i założyć kamizelkę odblaskową. Po zabezpieczeniu pojazdu i miejsca postoju musimy obluzować śruby z uszkodzonego koło poprzez ich odkręcenie o pół obrotu. W następnej kolejności unosimy auto od strony uszkodzonego koła poprzez podłożenie i użycie podnośnika. Po podniesieniu auta odkręcamy do końca uszkodzone koło i zakładamy koło zapasowe. Przykręcamy śruby, opuszczamy auto i po postawieniu auta na podłożu mocno dokręcamy śruby tak, by nie obluzowały się podczas jazdy.
Uszkodzone koło oraz narzędzia chowamy do bagażnika i możemy ruszać w dalszą drogę. Po przejechaniu 50-100 kilometrów należy ponownie sprawdzić stan dokręcenia śrub. O ile na kole zapasowym pełnowymiarowym możemy poruszać się dłuższy czas o tyle koło dojazdowe stosujemy z maksymalną prędkością do 80 km/h i jak sama nazwa wskazuje, służy do dojazdu do najbliższego wulkanizatora, który naprawi uszkodzone koło i ząłoży je z powrotem.
Jakie mogą nas spotkać problemy podczas tych czynności? - Brak koła zapasowego bądź potrzebnych narzędzi, uszkodzone jednocześnie dwa koła w naszym aucie, złe warunki atmosferyczne, uszkodzenie na trasie szybkiego ruchu, zaśniedzenie śrub uniemożliwiające ich odkręcenie na miejscu czy zakaz zatrzymywania się na drogach ekspresowych i autostradach.
W każdym z powyższych przypadków służymy państwu pomocą – jeśli tylko sytuacja pozwoli, wymianę wykonujemy na miejscu, a winnych przypadkach transportujemy auto do najbliższego warsztatu wulkanizacyjnego.



6. Jak wygląda nasza usługa pomocy drogowej?


Po ustaleniu problemu i braku możliwości poruszania się autem należy skontaktować z naszą firmą, dzwoniąc pod numer telefonu +48 662 264 028. Czas dojazdu do klienta jest zależny od miejsca awarii, aktualnych warunków drogowych oraz natężenia ruchu. Do większości zleceń dojeżdżamy w czasie do 30 minut od momentu przyjęcia zgłoszenia. Ceny naszych usług zaczynają się od 150 złotych netto, przy czym ich ostateczna wysokość jest ustalana indywidualnie z każdym klientem po określeniu zakresu usług, odległości i czasu realizacji.
W żadnym wypadku nie doliczamy dodatkowych opłat za załadunek czy rozładunek auta. Po dojechaniu na miejsce, jeśli nie ma możliwości usunięcia usterki na miejscu, auto jest ładowane przy użyciu wyciągarki,starannie zabezpieczane przy pomocy pasów transportowych i przewożone pod wskazany adres serwisu bądź parkingu na terenie całej Polski.
W naszej ofercie podejmuje się transportu aut uczestniczących w wypadkach, z uszkodzonymi osiami, zablokowanymi kołami czy skrzyniami biegów. Podejmujemy się wyciągania aut z garaży podziemnych.Dysponujemy flotą autolawet przystosowanych do transportu róznych pojazdów – osobowych, sportowych, terenowych i dostawczych, ciężarowcyh o masie do 7 ton. Wszystkie auta są wyposażone w oświetlenie robocze, oświetlenie ostrzegawcze oraz potrzebne narzędzia i sprzęt.
Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie świadczenia usług pomocy drogowej. Kierowcy porozumiewają się języku polskim i angielskim.